tisdag 13 juni 2017

Första dagen

Flygresan gick riktigt bra fast den är så lång. Även att ta sig ifrån flygplatsen gick på ett kick. Jag är van att det kan vara en utdragen process med enorma köer men denna gång flöt det fint. Passkontrollanten spexade med båden mig och Felix vilket nog aldrig hänt förut. De brukar vara så otroligt sura och strama.
När vi kom till Penn station gick det som jag hade drömt om. Att vi skulle komma upp ur underjorden och att Felix skulle bli överväldigad av Manhattan. Det blev han. Det var 33 grader varmt och vi klev upp från Madison square garden-hållet så han fick Empire state building till höger och MSG bakom sig. Vi stod där en stund och bara njöt. Det gjorde han också. Det såg jag på honom. Vi ställde oss i kö till taxi och fick en bil som tog oss till hotellet.
Klockan 16:44 kom vi till hotellet. 22:45 svensk tid. Vi fick ett jättekonstigt rum som bestod av två små rum med en dubbelsäng i varje. Det innebar att det finns ingenstans att gå eller ställa upp resväskorna. Jag fick balansera en väska på en liten byrå och den andra på kylskåpet. Vi duschade och gick ut i värmeböljan. Vi gick till min optiker och köpte ett par nya glasögon. Jag hade mailat henne innan så hon skulle ha rätt båge hemma. Vi pratade en stund och det var några år sedan sist.

Efter en promenad till 86:gatan och Columbus åt vi en varsin ”plain”. Plain är en pizzaslice med bara ost och tomat. Jag slogs av hur tråkigt det är att inte svenska pizzabagare kan få till något så gott som en sådan slice. Ingen pizza jag ätit i Sverige har varit så god som den enkla slicen jag åt igår. Ändå är den inte den godaste pizzan jag ätit. Sedan gick vi hem och la oss framför TV-n. Vi var riktigt trötta och blundade för natten ca kl 21 (03 svensk tid).

Vi har så dålig internetupkoppling så just nu finns inga bilder hoppas det löser sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar