söndag 18 juni 2017

Dag sex

Vaknade lite senare än vanligt men ändå tidigt. Duschade och gick ner till Broadway och skulle blogga men när jag kom dit insåg jag att jag inte laddat över bilderna från kameran sen dagen innan. Jag fick gå tillbaka och göra det. När jag kom tillbaka till Broadway och satte mig för att blogga började det regna så jag fick gå tillbaka igen.

Jag drog upp Felix ur sängen och vi gick nerför Broadway för att leta efter något ställe som kunde byta glas på Felix telefon. Vi frågade i några affärer och fick tips på ett ställe i hörnet vid 101:gatan och Amsterdam av. Dit gick vi och pratade med en kille. Han kunde göra det men det skulle ta ett par dagar att få hem en iPhone 6-skärm så det gick ju inte. Han varnade oss samtidigt för att en del inte sätter dit originalglas och att de är sämre. Felix tyckte då att vi kunde vänta tills vi kom till Sverige och det var en bra idé ansåg jag. Då kan man förhoppningsvis lita på att det går rätt till. Det kanske går på någon försäkring också.

Vi gick tillbaka till Broadway och gick ner till en Diner för att äta frukost.
Jag tog pannkakor med bacon och Felix tog french toast. Det gillade han verkligen. Sedan åkte vi ner till 34:de gatan för att köpa skor med mera. Det spöregnade när vi kom fram och paraplyet var kvar på rummet. Vi hittade en skoaffär direkt och Felix köpte ett par snygga Nike. När vi kom ut regnade det. Vi sökte skydd på Macys och åkte upp på översta våningen och betade av våning för våning neråt. 

Det regnade nästan ännu mer när vi kom ut från Macys och vi sprang över till Madison Square garden och ner till food-courten på Penn station. Där käkade vi en varsin Chili cheese dog med surkål på Nathans. Redan då var vi helt slut i fötter och ben men vi skulle vidare. När vi kom ut regnade det ännu mera och vi stod en stund under tak vid Madison Square garden innan vi tog oss till Croc-store och tog ett varv därinne. Det lugnade sig något med regnet och vi kunde gå österut mot Empire state building och titta in i affärer under tiden. 
När vi passerat Empire state gick vi över 34:de gatan och tog andra sidan tillbaka. Vi gick in på Uniqlo och köpte en varsin t-tröja och sedan till en Foot Locker där Felix köpte en Nike t-shirt. I och med det var Felix färdigshoppad. Jag ska köpa några batiktröjor på mitt specialställe en annan dag och kanske ett par jeans.


Efter shoppingrundan åkte vi hem och vilade benen.
Vi köpte med en varsin pizzaslice hem också. Sedan tog vi det lugnt i kylan av AC:n. 

Det blev nog nästan två timmar på rummet innan vi åkte ner till 72:ndra gatan och gick till Central park.



Vi kollade Strawberry fields och Bethseda fontänen förstås och gick tillbaka via Sheep medow där jag brukar ligga och läsa ibland. 

Vi tog tunnelbanan tillbaka hemåt men klev av vid 96:tte för att sedan gå hemåt via ”16 Handles”. En glassaffär där med fyller en bägare med glass själv. När man haft på valfri topping väger man det hela och betalar för vikten. Det gick på 10 dollar men de har en underbar glass. När vi kom till hotellet var vi väldigt slitna men hade fått ganska mycket gjort ändå denna dag. Shopping och det bästa av Central park.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar